وحدت تفاوت

هر چه هست، تفاوت است. اما نمی‌دانم چرا باز معجون خوش‌طعمی است؛ دنیا: معجونی از تفاوت‌ها.

وحدت تفاوت

هر چه هست، تفاوت است. اما نمی‌دانم چرا باز معجون خوش‌طعمی است؛ دنیا: معجونی از تفاوت‌ها.

وحدت تفاوت

بسم الله...
.
خاص‌ترین مخاطب این وبلاگ خودم هستم.
نوشتن این نوشته‌ها برای التزام به آن چیزی است که آموخته‌ام؛ برای تبدیل آن به باور.
نظراتتان برای باور کردن آموخته‌هایم راه‌گشاست.
بعضی حرف‌ها در بعضی قالب‌ها بیشتر می‌گنجد البته با نگاهی نقادانه و تأکید بر هندسه نگارش...
.
حاتم ابتسام

درک و حق

جمعه, ۴ بهمن ۱۳۹۲، ۰۴:۳۲ ق.ظ

کوتاه کوتاه


اصل روابط بر این است که به افراد و اعمال حق بدهیم یا ندهیم؛ یا کاری را اشتباه بدانیم یا ندانیم. یعنی یک نگاه صفر و صدی! حتی بدون اینکه به بینش درستی از حق و اعمال برسیم.

حق‌دادن: اعلام موافقت و سزوار دانستن یک مسئله و یا فرد.

درک‌کردن: دریافت و رسیدن به یک بینش از اعمال و اندیشه‌های دیگران. اینکه بدانیم دیگران چه می‌کنند و چرا اینگونه می‌کنند. درباره هر کسی و هر عملی. از ابلیس تا شمر...

بعد از مرحله درک است که مرحله حق فرا می‌رسد؛ و هرچه درک بیشتر، حق دادن عادلانه‌تر...

اینجاست که می‌گویند باید همه را درک کرد، ولی نباید به هر کسی حق داد!



مرتبط:

اصالت

یک نماد و برداشت از آن

۹۲/۱۱/۰۴

دیدگاه ها (۷)

سلام
و رابطه‌ی علم با درک چیست؟
(هلک الناس الا العالمون وهلک العالمون الا العاملون وهلک العاملون الا المخلصون والمخلصون فی خطر عظیم)
پاسخ:
سلام
رابطه شان هر چه که هست انشالله ما مخلص باشیم...

درک کردن مسئله یاشرایطی که فرد در آن قرار داشته؟

بعضی وقتها بعضی موقعیتها باعث عکس العملی میشه که غیر آن نمیشه وامکاننداشت که بشه پس در اینجا درک میکنیم وحق هم میدیم ...

 

سلام خدمت شما وبلاگ‌نویس عزیز
من یه وبلاگ درست کردم برای تبریک روز تولد وبلاگ‌نویس‌ها.
خوب هدفم اینه که وبلاگ‌نویس‌های ایرانی بیشتر با هم در ارتباط باشن.
اگه از کارم خوشت اومد یه سری به وبلاگم بزن و وبلاگت رو تو لیست وبلاگ‌ها ثبت کن.
با تشکر از اینکه وقت گذاشتی و این نظر رو خوندی
خداحافظ
۱۲ بهمن ۹۲ ، ۱۲:۳۱ فانوس جزیره ...
حق با علیست ...
۲۶ بهمن ۹۲ ، ۱۲:۲۷ قطعه نوزده
سلام
به خوندن جدیدترین شعرم در وبلاگم دعوتت می کنم
خوشحال میشم نظرتو بدونم
آدم گاهی وقتها خودش را هم درک نمیکند، چه برسد به دیگران. درک کردن یک نفر دیگر بطور صد در صد ممکن نیست، حتا اگر آن شخص بچه خود آدم باشد.چه برسد به همه!
اصل در "قضاوت"بر حق دادن یا ندادن است.
اصل در "روابط" بر "قضاوت نکردن"و حکم صادر نکردن درباره افراد است.
و در همه ی احوالات و همه ی موقعیتها چه قضاوت چه روابط، اصل بر رعایت "ضوابط" است. ضوابطی که معیارشان، "حق"است.
پس "اصل" ، درک کردن "حق" و عمل به "ضوابط" است. همین!

۱۸ اسفند ۹۲ ، ۰۴:۴۲ "سپاسگزار "هستم.حامدم.
آدم دیگرانو نمی تونه درک کنه اما باید بهشون حق بده .من اینطور فک می کنم .میدونی چرا ؟ دقیقا چون الان به من حق میدی که این مطلبو بنویسم اما درکم نمی تونی کنی .

پاسخ:
پس تو هم منو درک می کنی که چرا بهت واسه نظر دادن حق میدم!!!
در ضمن درک می کنم که چرا واسه خودت حق قائلی!
خلاصه حق و درک متقابلی داریم ما...

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی