وحدت تفاوت

هر چه هست، تفاوت است. اما نمی‌دانم چرا باز معجون خوش‌طعمی است؛ دنیا: معجونی از تفاوت‌ها.

وحدت تفاوت

هر چه هست، تفاوت است. اما نمی‌دانم چرا باز معجون خوش‌طعمی است؛ دنیا: معجونی از تفاوت‌ها.

وحدت تفاوت

بسم الله...
.
خاص‌ترین مخاطب این وبلاگ خودم هستم.
نوشتن این نوشته‌ها برای التزام به آن چیزی است که آموخته‌ام؛ برای تبدیل آن به باور.
نظراتتان برای باور کردن آموخته‌هایم راه‌گشاست.
بعضی حرف‌ها در بعضی قالب‌ها بیشتر می‌گنجد البته با نگاهی نقادانه و تأکید بر هندسه نگارش...
.
حاتم ابتسام

دست‌پخت

شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۹:۴۸ ق.ظ

داستان کوتاه کوتاه


شکارچی پیر کنار چادر صحرایی از تجربیاتش برای شکارچی جوان می‌گفت که شکارچی سوم با ظرف غذا از سمت آتشی که درست کرده بودند آمد. شکارچی جوان، غذا را که دید صدایش درآمد:

- این چیه درست کردی!؟

آشپز پوزخندی زد:

- دوست نداری نخور!

- یعنی چی دوست نداری نخور!؟

- خودم درست کردم خودم هم می‌خورم!! دوست داری خودت درست کن، خودت هم بخور...

***

آفتاب داشت می‌رفت و آن‌ها از ظهر در کمین، به انتظار شکاری بودند. پیرمرد آهویی دید. بلند فریاد زد:

- آهو، آهو...

آهو که صدای پیرمرد را شنید فوراً پا به فرار گذاشت. دو شکارچی دیگر حتی نتوانستند اسلحه‌شان را به سمت آهو بگیرند. مرد آشپز حسابی عصبانی شد و از کوره در رفت:

- چرا این‌جوری کردی!؟

پیرمرد با خونسردی شانه‌هایش را بالا انداخت و گفت:

- خودم پیداش کردم، خودم هم فراریش دادم...

.

«اقتباسی از یک داستان عامیانه»

دیدگاه ها (۷)

سلام
کاش حتی وقتایی که به شکار می ریم بدونیم به شکار چی  میریم!!
چون همیشه و در هرشرایطی میشه حکمت ها رو شکار کرد.
گوش تا گوش به صحرا بخرام و نهراس
شیرها خاطرشان هست که آهوی منی!!!!!!!!!
پاسخ:
با وجود همچین شکارچی هایی آهوها همیشه در امانند!
چقدر جالب!!!!!!
بعضی وقتا مقابله به مثل خیلی عالی تر جواب میده که البته این بعضی وقتا رو هرکسی نمیتونه تشخیص بده!

به فکر فرو رفتم...

 

 

آیا نعمتی که ما در یافت و نشر آن، فقط یک وسیله ایم، در انحصار ماست؟

آیا می با بهانه ی مقابله به مثل، می توان فرصتی را از بین برد که برای ما هم در آن فرصت بهره ای هست؟

 

پاسخ:

فقط می توان بگویم "لج کردن" کار خوبی نیست!

مگر برای تربیت...

زیبا و جذاب و تامل برانگیز و....
عالی
پاسخ:
زنده باشی...

وقتی من یه موقعیتی به کاممه  میخوام سر به تن هیچکی نباشه   درست

ولی

اگه منافع خودمم گیرش باشه که نمیام دستی دستی بسوزونمش

گرفتی؟

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی